Voyage across Aboriginal Australia - Founders' Favourites

Exhibition

Voyage across Aboriginal Australia – Founders’ Favourites

This Coup-de-Coeur exhibition pays tribute to the first and founding artists of the contemporary art movement and to subsequent generations of renowned painters and sculptors, and invites to travel.

Depicting Australia’s principal areas of art creation, this array of almost forty pieces from the Burkhardt-Felder Foundation collection includes the latest and unprecedented expressions of this art and takes us on a journey to the four corners of the Australian continent.

From the iconic works of the Papunya Tula founding artists in the Western Desert to the minimalist ochres in the Kimberley, from the radiant oeuvres of Emily and the Petyarre sisters in Utopia to the collaborative works of the Spinifex people in the APY Lands, or the luminous canvas of Timothy Cook in the Tiwi islands, the exhibition offers a panoramic overview of the contemporary Australian Aboriginal art scene. Enjoy to discover or rediscover the myths of a multi-millennial tradition.

Opens on 7th June 2020. Fri, Sat, Sun 2 pm – 6 pm, or by appointment (all year round)

We respect the health guidelines in the museum and thank you for your understanding and cooperation.

Ancienne grange du XVIIIème siècle du Château d’Ivernois

Bâtie en 1721, la grange – dépendance du Château d’Ivernois – a connu entre 2002 et 2006 d’importantes rénovations sous la direction de la Fondation Burkhardt-Felder Arts et Culture pour être transformée en musée.

Son architecture d’origine a précieusement été respectée. L’édifice comprend la particularité de posséder une poutre de 18,22 mètres, la plus longue recensée dans le canton de Neuchâtel (CH).

Passée de grange à musée, son inauguration officielle du 28 juin 2008 par Madame Sylvie Perrinjaquet, conseillère d’Etat de Neuchâtel et conseillère nationale, est venue confirmer ce nouveau rôle du lieu.
Ce cadre enchanteur abrite actuellement les mystères et la singularité de l’art aborigène d’Australie, œuvres issues de la collection de la Fondation Burkhardt-Felder Arts et Culture.

Voucher

Posters

Postcards

Boutique à disposition

Une sélection de livres, DVD et objets sont à votre disposition au musée d’art aborigène australien « La grange ». Vous pouvez également les commander en nous écrivant…

INFORMATION

Museum of Australian Aboriginal Art “La grange”

New exhibition opening on 7th June 2020 VOYAGE ACROSS ABORIGINAL AUSTRALIA – FOUNDERS’ FAVOURITES, Fri, Sat, Sun 2pm – 6pm

Museum of Rare and Exceptional Motorcars "Le manège"

This museum opens for guided visits only. Pre-booking required.

Follow us

Réservez votre place maintenant/ Reserve your place now/ Buchen Sie jetzt Ihren Platz

Veuillez indiquer votre date et le nombre de personnes

Bitte geben Sie Ihr Datum und die Anzahl der Personen an

Détails/Details/Einzelheiten

Dites-nous comment vous contacter.

Lass uns wissen, wie wir zu dir zurückkommen.

Commande/Order/Auftrag

Faites-nous savoir ce qui vous intéresse. Placez dans l'espace ci-dessous

Let us know what you are interested in. Place in the space below

Lassen Sie uns wissen, woran Sie interessiert sind. Platzieren Sie den Raum unten

Contactez nous/Contact Us/Kontaktiere uns

Let us know how to get back to you

Faites-nous savoir comment vous contacter

Lass uns wissen, wie wir zu dir zurückkommen

Comment pouvons nous aider?/How can we help?/
Wie können wir helfen?

Feel free to ask a question or simply leave a comment

N'hésitez pas à poser une question ou simplement laisser un commentaire

Fühlen Sie sich frei, eine Frage zu stellen oder einfach einen Kommentar zu hinterlassen.